Klezcar Kereta Sewa Wangsa Maju

Klezcar Kereta Sewa Wangsa Maju

Sunday, May 7, 2017

Sejarah Kereta Pertama Keluaran Perusahaan Automobil Malaysia

Assalamualaikum dan Selamat Pagi...

Sebagai anak kelahiran Malaysia, kita seharusnya berbangga kerana Malaysia mampu mencipta sejarah apabila dapat mencipta kereta dengan jenama sendiri. 

Bermula tahun 1985, jenama PROTON atau singkatan kepada PeRusahaan OTOmobil Nasional telah pun dilancarkan dengan pengeluaran kereta pertama iaitu Proton Saga. Kini, Proton sangat dikenali dengan nama-nama kereta yang membawa semangat seperti Waja, Wira, Saga, Juara dan Perdana.

Proton Saga keluaran pertama



Perodua (PERusahaan Otomobil KeDUA) pula kemudiannya diwujudkan bermula tahun 1993 dan telah melancarkan kereta pertamanya pada tahun 1994 diberi nama Perodua Kancil.

Perodua Kancil keluaran pertama

Kini, Proton dan Perodua sudah semakin berkembang dan menempa nama bukan setakat di Malaysia, bahkan meluas ke serata dunia. Perkara ini sangat membanggakan nama Malaysia kerana kita nyatanya tidak kurang hebat dalam bidang teknologi automobil ini.

Tahun 2017 ini, di Klezcar kami juga memiliki kereta dari jenama Proton dan Perodua bagi keluaran terbaru antaranya seperti Proton Persona, Proton Bezza, Perodua Myvi, Perodua Viva dan banyak lagi.


Tempahan kereta sewa secara online di:

Semakan harga:

Untuk pertanyaan - Hotline (24 jam)
1300 88 4040

***
Hubungi kami...Kereta Sewa Wangsa Maju..
013-645 4040

No comments:

Post a Comment